Герб Запорожья

             

                      

Районна адміністрація Запорізької міської ради по Заводському району

м. Запоріжжя, вул. Мирослава Симчича, 56
Тел: (061)239-71-21 (приймальня)
(061)239-71-30 (цілодобово)
Електронна пошта: reception.zavra@zp.gov.ua

atu.decentralization.gov.ua/#atlas /Код АТУ  ОА23060070010385728

Соціальні мережі:

   

 


 

    

 

   

 

Погода_в_світі

 

  

 

Пенсійний фонд України у м.Запоріжжя
Cьогодні: 22 грудня 2024

Електронний реєстр листків непрацездатності 2021

 З 01.05.2021 почав діяти оновлений порядок ведення Е-реєстру лікарняних.
Мета введення електронного реєстру листків непрацездатності проста — прибрати схему «лікарняний за презент». А ще – спростити бізнесу роботу із документами. Та й заощадити вдасться чимало - Мінцифри нарахувало до 5 млрд грн на рік.
Уже зараз можна стверджувати, що Електронний реєстр:
 спростить оформлення тимчасової непрацездатності;
 прискорить нарахування матеріальної допомоги;
 зменшить кількість фальсифікацій;
 мінімізує кількість штрафних санкцій через помилки в оформленні листків непрацездатності.
Чи працює електронний реєстр листків непрацездатності
Кабмін схвалив Постанову від 31.03.2021 № 323 (далі — Постанова № 323). Нею визначив нову редакцію Порядку організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього (далі — Порядок № 328).
Оновлений Е-реєстр запрацював із 1 травня.
Електронний реєстр листків непрацездатності це
Щоб зрозуміти, що таке електронний реєстр листків непрацездатності звернемось до профільного документу – Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV (далі — Закон № 1105). Це система накопичення, зберігання та використання інформації про видані, продовжені та обліковані листки непрацездатності.
Формує та веде даний реєстр Пенсійний фонд України (ПФУ). Він же і є володільцем даних. Як формується реєстр лікарняних листків? Інформацію для реєстру передають МОЗ, Національна служба здоров’я України (НСЗУ), Фонд соціального страхування (ФСС). Такі правила встановлює Порядок № 328.
Електронний реєстр листків непрацездатності – новий сервіс від ПФУ
На вебпорталі ПФУ створені електронні кабінети закладів охорони здоров’я (лікарів), страхувальників (роботодавців) і застрахованих осіб.
Страхувальники, тобто роботодавці, вже зараз можуть отримати інформацію по працівниках, які працюють за основним місцем роботи. Зокрема:
 номер лікарняного;
 дата відкриття; дата закриття;
 ІПН застрахованого;
 ПІБ застрахованого.
Але для того, щоб цю інформацію отримати, потрібно зареєструватися на порталі та зайти із своїм електронним підписом.
Звідки надходять дані? Лікар, який відкриває лікарняний лист, робить це в кабінеті ПФУ і підписує його своїм електронним підписом. Інформація автоматично передається до Фонду соціального страхування та роботодавцю, який може ознайомитися з нею в особистому кабінеті на веб-порталі ПФУ. На основі цих даних страхувальник (роботодавець) може заповнити заяву-розрахунок.
Тож і надалі лікарі оформляють паперові листки непрацездатності. Їх ніхто не скасовував.
У майбутньому всі ці операції будуть проводити в електронній системі eHealth. У цій системі вже міститься інформація про пацієнтів, їхні електронні медичні картки, дані про відвідування лікарів та медичні направлення.
Як все працюватиме? Змоделюємо все крок за кроком.
1 Особа (працівник) звертається до лікаря.
2 Лікар засвідчує тимчасову непрацездатність особи та форму медичний висновок у системі eHealth. Ставить електронний підпис.
3 На підставі висновку у Реєстрі формується листок непрацездатності.
4 Інформація про лікарняний з’являється у особистих кабінетах страхувальника та застрахованої особи.
5 Роботодавець формує у електронному кабінеті заяву-розрахунок на фінансування коштів від ФСС.
6 Інформація автоматично передається до ФСС.
Важливо! Лікар повинен буде внести до системи найменування страхувальника та його податковий номер в ЄДР. Тож роботодавці мають проінформувати працівників про податковий номер підприємства.
Новацією також є те, що застрахована особа зможе самостійно проставити дату одужання (абз. 7 пп. 3 п. 13 Порядку № 328). Для його йому потрібно буде подати до реєстру звернення у вигляді повідомлення чи заяви про відновлення працездатності. Виняток: непрацездатність у зв’язку з карантином. Для таких випадків це правило не працюватиме.
Яка інформація буде у електронному реєстрі
Яку інформацію акумулюватиме реєстр визначає Порядок № 328. Це і дані про тимчасово непрацездатну особу, і про причину непрацездатності, і про лікаря та заклад охорони здоров’я. Фактично та ж інформація, що і у паперовому лікарняному.
Так, запис про тимчасову непрацездатність містить відомості про (п. 13 Порядку № 328):
• пацієнта (у разі непрацездатності особи, зумовленої необхідністю догляду: за хворою дитиною; за хворим членом сім’ї; за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за цією дитиною);
• тимчасово непрацездатну особу;
• випадок тимчасової непрацездатності;
• особу, яка засвідчила відомості, і особу, яка зареєструвала медичний висновок в електронній системі охорони здоров'я;
• заклад охорони здоров’я;
• суму допомоги, що нарахована на підставі листка непрацездатності, в в тому числі суму оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, та відомості про їх виплату;
• відмову в наданні застрахованій особі допомоги по тимчасовій непрацездатності та її причини;
• порушення встановленого порядку видачі та продовження листка непрацездатності за результатами перевірки обґрунтованості його видачі та продовження
Хто зможе переглядати інформацію з реєстру? Це:
• ФСС — в обсязі, необхідному для перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності, надання матзабезпечення, страхових виплат і соціальних послуг відповідно до Закону № 1105 (п. 18 Порядку № 328);
• Держпраці — про нещасний випадок на виробництві, професійне захворювання для розслідування і ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві й повідомлення про тимчасову непрацездатність незастрахованої особи чи особи, про яку в Реєстрі немає відомостей (п. 19 Порядку № 328);
• застрахованій особі — про реєстраційний номер облікової картки платника податків, період і причину непрацездатності. Ці відомості надають лише особі, якої вони стосуються, — через електронні кабінети застрахованих осіб на порталі послуг (п. 20 Порядку № 328);
• страхувальникові — тільки за період перебування з ним у трудових відносинах застрахованої особи — через електронний кабінет страхувальника на порталі послуг (п. 20 Порядку № 328);
• особі, яка засвідчує тимчасову непрацездатність, уповноваженій особі — через електронну систему охорони здоров’я у формі електронних копій документів про непрацездатність.

15.07.2021


ЗАПОРІЗЬКА МІСЬКА РАДА ЗАПОРІЗЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
 
💙💛 МИ = УКРАЇНА!       !!peace_of_ukraine_forever!!    !!перемога_україни!!

 

 
 

м. Запоріжжя, вул. Мирослава Симчича, 56

Тел/факс: (061) 289-81-40

Електронна пошта: reception.zavra@zp.gov.ua